Příspěvek na samotestování ve firmách

Příspěvek na samotestování ve firmách

Vláda rozhodla o rozšíření povinného testování i na nejmenší firmy do 10 zaměstnanců, živnostníky a neziskové organizace, kdy povinnost pro ně začne platit od 6. dubna 2021. Nemusí se ale testovat ty OSVČ, které se nesetkávají při své práci s jinými lidmi.

Všichni zaměstnavatelé na území České republiky, kteří zaměstnávají 1 až 9 osob, smí nejpozději od 6. dubna 2021 umožnit svým zaměstnancům osobní přítomnost na pracovišti zaměstnavatele pouze za předpokladu, že zaměstnanec podstoupil v posledních 7 dnech RT-PCR test na přítomnost viru SARS-CoV-2, POC antigenní test na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 nebo na pracovišti zaměstnavatele preventivní test na stanovení přítomnosti antigenu viru SARS‑CoV‑2 prostřednictvím testu, který mu poskytl zaměstnavatel a jeho výsledek je negativní.

Jak na to?

Nakoupíte testy ze seznamu antigenních testů, které vydalo Ministerstvo zdravotnictví, budete testovat zaměstnance 1x týdně a po ukončení měsíce podáte žádost skrz tento web https://www.samotesty-covid.cz/ , kde se ale musíte nejprve zaregistrovat. K registraci potřebujete aktivační kód, který najdete ve své datové schránce. Pokud ho nemáte, můžete opět skrz tento web požádat o nový aktivační kód. Stát by vám měl proplatit příspěvek 60Kč/zaměstnanec/test. Tzn. až 240Kč na jednoho zaměstnance za měsíc.

Jaké podklady budete potřebovat pro účely úhrady tohoto příspěvku?

Žadatel při žádosti uvede kromě obecných identifikačních a kontaktních informací o zaměstnavateli zejména jméno a příjmení testovaného zaměstnance/pojištěnce, příslušnost k zdravotní pojišťovně, číslo pojištěnce nebo datum narození, datum provedení testu, pozitivní/negativní výsledek každého testu. Dále žadatel musí doložit účetní/daňový doklad za nakoupené testy (za testovací sady pro provedení samo testování na základě výjimky vydané MZ ČR podle § 4 odst. 8 nařízení vlády č. 56/2015 Sb.).

Účetnictví KleFer se věnuje profesionálnímu vedení účetnictví pro firmy i jednotlivce již více než 20 let. Dbáme na přesnost, včasnost a spolehlivost. Využíváme moderní metody vedení účetnictví online pomocí cloudového programu Abra Flexibee. Poskytujeme také tradiční metody vedení účetnictví.