Tipy, návody a oznámení

Velký liberační balíček – schválen ministryní financí dne 14.10.2020

1. Odložení daňových povinností pro podnikatele, jejich činnost byla bezprostředně omezena vládním nařízením.

Konkrétně se jedná o tyto obory (citace z Rozhodnutí) :

• provozování restauračních zařízení a barů,
  • provozování hudebních, tanečních, herních a podobných společenských klubů a diskoték
  • pořádání koncertů a jiných hudebních, divadelních, filmových představení,
  • pořádání svatebních oslav, oslav vstupu do registrovaného partnerství a smutečních hostin,
  • provozování cirkusů a varieté,
  • pořádání poutí a podobných tradičních akcí,
  • pořádání kongresů a jiných vzdělávacích akcí,
  • pořádání veletrhů,
  • provozování vnitřních sportovišť, posiloven a fitness center, umělých koupališť, wellness zařízení,
  • provozování zoologických zahrad a botanických zahrad,
  • provozování muzeí, galerií, výstavních prostor, hradů, zámků a obdobných historických
  • nebo kulturních objektů, hvězdáren a planetárií,

Podmínka pro uplatnění těchto prominutí:

• převažující činnost musí mít podnikatel ve výše uvedených oborech a o této skutečnosti musí informovat svůj finanční úřad, lze i emailem

Jaké daňové úlevy? Jedná se o prominutí těchto daňových povinností:

• Úrok z prodlení podle §252 daňového řádu vzniklý na DPH za zdaňovací období:
    • Pro měsíční plátce – 9,10,11/2020
    • Pro čtvrtletní plátce – III.čtvrtletí
  • Podmínka – daň musí být zaplacena do 31.12.2020
  • V praxi se tedy jedná, že můžete zaplatit DPH za výše uvedená období do konce letošního roku a bude to bez úroku z prodlení
  • Zálohy na daň silniční:
    • Není nutné zaplatit zálohy na silniční daň ve stanovených termínech
  • Zálohy na daň z příjmu:
    • Vztahuje se na zálohy splatné v období od 15.10. do 15.12.2020

2. Plátcům daně z přidané hodnoty se promíjí:

DPH za bezúplatné dodání vyjmenovaného zboží (např. testovací soupravy COVID-19, diagnostické a testovací přístroje a nástroje COVID-19, textilní obličejové masky, ochranné brýle apod. Více podrobností o přesné charakteristice zboží najdete v Rozhodnutí ministryně financí: – finanční zpravodaj

nebo bezúplatné dodání zboří, které bylo použito pro jeho výrobu, u nichž vznikla povinnost přiznat daň v období 1.10.2020-31.12.2020

• DPH za bezúplatné dodání zboží plátci, který je oprávněn k výrobě vyjmenovaného zboží (alkoholový roztok, dezinfekce na ruce, ostatní dezinfekční přípravky apod – více podrobností o přesné charakteristice zboží finanční zpravodaj. pokud toto zboží bylo použito k výrobě dalšího vyjmenovaného zboží
  • DPH za bezúplatné dodání zboží nebo služby, u něhož vznikla povinnost přiznat daň podle § 20a odst. 1 ve spojení s § 21 odst. 4 písm. d) zákona o dani z přidané hodnoty v období od 1. 10. 2020 do 31. 12. 2020, pokud bylo poskytnuto pro potřeby:
    • Zdravotních služeb
    • Základních složek integrovaného záchranného systému
    • Armádě České republiky
    • Zařízení sociálních služeb

Co dělat, když nespadám pod výše uvedené obory?

• Můžeme využít individuální žádosti o odklady plateb daní s prokázáním důvodu proč nemůžu platit daně řádně a včas. Tuto individuální žádost posoudí váš finanční úřad
  • Využít prodloužení programu Antivirus A a B do konce října 2020

Přesné znění velkého liberačního balíčku najdete zde: Finační zpravodaj MFCR